MARKO BULJAN: Moj 40. polumaraton – EDP Meia Maratona de Lisboa 2022.

Nakon zimskih priprema za sezonu i otrčanih nekoliko domaćih utrka izbor za jednu jaku utrku je pao na Lisabonski polumaraton.

1681
Tomislav Boro i Marko Buljan

Piše: Marko Buljan

Ozljedu koju sam dugo vukao sam zaliječio, pripreme dobro odradio sa preko 200 km mjesečno i krenuo na put spreman za dobar rezultat.

Odlazak je bio u petak (06.05.2022) iz Sarajeva preko Frankfurta za Lisabon zajedno sa prijateljom Tomislavom Borom. Inače sam put do Lisabon je dosta „naporan“ jer nema direktnog leta, nego moraš presjedati na nekom od velikih aerodroma, u mom slučaju u Franfurtu, pa čekati naredni let preko 5 sati. Nakon dolaska u hotel smjestili smo se, večerali i odmah uputili na spavanje.

U subotu ujutro (07.05.2022) smo otišli na Sport Expo gdje su se preuzimali startni brojevi i paketi.

Ostatak dana smo proveli u razgledavanju grada i znamenitosti (Padrão dos Descobrimentos, Torre De Belem, obilazak grada tramvajem 28, Praca do Comercio, Time out market…). Predvečer smo se vratili u apartman i legli da odmorimo za utrku.

Nedjelja ujutro (08.05.2022) je bila rezervirana za utrku. Ustali smo, doručkovali i uputili se vlakom na startnu liniju koja je bila na drugoj strani grada, preko oceana i čuvenog mosta Ponte 25 de Abril. Start je bio na mostu ispod kipa Krista (kip Krista je napravljen davne 1966 god. po uzoru na kip Krista iznad Rio de Janeira).

Pri samom odlasku u Lisabon znao sam da će biti toplije vrijeme, ali kroz razgovor sa ekipom koja je ranije išla imao sam informaciju da vjetar uvijek puše i stvara osjećaj da nije pretjerano toplo. Start je bio na 24 stupnja, bez ijednog oblaka i bez vjetra ikakvog.

Start je na poznatom mostu 25. aprila gdje nakon početnog blagog uspona od 1,50 km slijedi spuštanje nekih 3 km. Nakon tog trka ide cijelim putom uz Atlanski ocean i skroz je ravna. Okrepe su im dobre na svakih 3 km (voda, izotonični napici, gel na pola utrke). Gledatelja je veliki broj, uglavnom turista. Zbog velike vrućine na 4 mjesta su imali shower zone preko ceste.

Do 10-tog kilometra sam išao planiranim prosjekom 3.55 min/km. Onda sam pao fizički. Jedva sam hodao, i da nisam prevalio 3.000 km vjerojatno bi odustao s trke. Na kraju sam trku nekako izvukao na 1h:28:53sec, s prosjekom od 4:11min/km i plasmanom na 276. mjesto od 8.372 finišera.

Osim polumaratona koji je finiširalo preko 8.000 trkača, bila je i utrka na 10km koja je imala preko 10.000 finišera.

Iako je na ovoj stazi trenutni svjetski rekord postavljen prošle godine u novembru (57:31 Jacob Kiplimo), kao i elevacijski minus, ovo mi je najteže istrčana utrka unazad nekoliko godina. Na ciljnoj ravnini je pisala temperatura od 31 stupanj i velikom broju trkača je ukazivana medicinska pomoć. Ostatak dana smo proveli u odmoru i laganoj šetnji.

Ponedjeljak (09.05.2022) je bio rezerviran za odlazak u Sintru i palaču Penu (Palace de Pena), pa u povratku opet obilazak po gradu ostalih znamenitosti. Utorak (10.05.2022) nakon jutarnjeg rastrčavanja i doručka pošli smo na aerodrom i istom rutom preko Franfurta se uputili nazad za Sarajevo.

Bez obzira na teško istrčanu utrku s moje strane ovo je vjerojatno jedna od najbolje organiziranih utrka na kojima sa nastupao. Također Lisabon je jedan od najljepših gradova koje sam posjetio.