Rasim Junuzović: Pao mi je kamen sa srca, puno sam uložio u ovo

Spartathlon je jedna od najtežih svjetskih ultramaratonskih trka koja se od 1983. godine trči na 246,8km dugoj dionici od Atine do Sparte, a čija ruta počinje na stopama grčkog glasnika Fidipida koji je po legendi 490. godine prije nove ere bio poslan u Spartu tražiti pomoć u borbi protiv Perzijanaca.

1164

Piše: Ersan Bijedić

Po zapisima grčkog istoričara Herodota Fidipid je u Spartu stigao dan nakon polaska iz Atine pa je zbog toga limit ove trke 36 sati ili dan i pol.

Bosna i Hercegovina je početkom ovog mjeseca na ovoj ruti u Bišćaninu Rasimu Junuzoviću dobila svog drugog finišera, a njemu je trebalo da iznimno težak izazov, prvo zbog same dužine, a onda vremenskih uslova i velikog uspona, završi za 35 sati i 39 minuta.

Devetomjesečne pripreme

Junuzović nam je prepričao svoje dojmove počevši od priprema koje su ogroman posao same po sebi i zahtijevaju puno uloženog vremena i ogromnu psihološku snagu.

Prethodno je normu za Spartathlon ostvario u Švicarskoj na trci od 24 sata gdje je prešao 182km.

– Pripreme su prošle jako dobro. Počeo sam ih krajem decembra prošle godine gdje sam odradio veoma kvalitetno zimski bazni period priprema za trke na proljeće. U sklopu tih priprema trčao sam poznatu ultra trku u Hrvatskoj “Od Kaptola do Kaptola”, gdje se trčalo iz Zagreba do Čazme u dužini 61,3 km. Nakon toga sam otišao u Mađarsku gdje sam trčao po treći put poznatu trku “Ultrabalaton” u dužini od 220,9 km. Onda sam nastavio sa pripremama za centralnu ultra trku  “Spartathlon” u Grčkoj, priča Junuzović za trcanje.net.

Najteži mi je bio spust niz planinu

Spartathlon je trka sa posebnom pozadinom, vrlo teškom stazom, dugom tradicijom i predstavlja izazov koji je želja i cilj svih ultramaratonaca. Domaćini nastoje i zadržati nivo atmosfere i organizacije.

– Obzirom da Grčka ima veoma dugu tradiciju koja je nama znana i ove godine su se potrudili da trka izgleda vrhunski. Takva je atmosfera bila. Bilo je mnogo navijača duž staze, posebno djece, što je nas trkače dodatno motiviralo i dalo nam impuls više.

Bišćanin nam je nastojao pojasniti najteže dijelove trke sa puno zamki.

– Tokom godine u Atini su temperature konstantno iznad 25 stepeni. Većinu svojih treninga u sklopu priprema za Spartathlon sam odradio na toj temperaturi tako da sam se već bio navikao na takve vrste uslova koji su me čekali u Grčkoj. Već negdje od 10 sati ujutro je počelo grijati i bilo je sve teže i teže trčati na toj temperaturi, a tokom dana temperatura je bila 32 stepena. Drugi dio trke je bio najteži gdje su usponi bili u velikom postotku, a najteže mi je bilo spustiti se niz planinu nakon svih tih napora. Tu sam izgubio najviše vremena.

Ispit granica ljudske izdržljivosti

Pobjednik ovogodišnjeg Spartathlona u muškoj konkurenciji je Andrzej Radzikowski iz Poljske sa vremenom od 23 sata, 1 minutu i 13 sekundi. U ženskoj konkurenciji je slavila Amerikanka Katalin Nagy (25:22:26) koja je bila i blizu rekorda staze (25:07:12). Glavni cilj na ovakvim ispitima granica ljudske izdržljivosti je završiti trku, a koliko je to teško govori i činjenica da se ove godine na startu Spartathlona pojavilo 370 trkača koji su se mjesecima spremali za ovaj događaj, a trku je završilo njih ukupno 234.

Govorio sam sebi da moram završiti

Neki od najvećih svjetskih ultramaratonaca uvijek ističu da je na ovim trkama presudna mentalna spremnost i snaga.

– Na psihološkom planu sam pokušao da budem što opušteniji i rasterećeniji. Tokom trke sam stalno govorio sebi da unatoč svim naporima moram završiti trku. Bilo je teških trenutaka, ali uz jaku snagu volje i uma uspio sam prebroditi sve i završiti je onako kako sam planirao. Po završetku osjećaj je bio fantastičan i u neku ruku pao mi je kamen sa srca jer sam mnogo vremena i treninga uložio da bih istrčao Spartathlon. Atmosfera u cilju je bila očaravajuća i ja sam se osjećao ispunjeno i zadovoljno.

Odmah sam htio biti ultra trkač

Za oporavak od trke koja iznosi gotovo šest punih maratona logično je očekivati da treba dosta vremena.

– Par dana poslije trke bilo je malo teško, ali već sam se uspio regenerirati i vratiti svojim svakodnevnim obavezama. Planiram još par dana odmoriti te nakon toga početi sa laganijim treninzima, a u dogledno vrijeme nadam se da će se organizam potpuno oporaviti.

Njegov uspjeh je utoliko veći što trči tek od 2011. godine.

– Mogu reći da su me ultra trke privlačile od samog početka i tome sam se odmah i posvetio. Drago mi je da sam se u kratkom periodu uspio prilagoditi takvim vrstama napora i nadam se da će rezultati u budućnosti biti još bolji jer je vijek sportiste trkača veoma dug.

Junuzović je sa Spartathlonom zaključio trkačku 2016. godinu.

– Do kraja godine nisam planirao ništa konkretno dalje trčati. Probat ću se što više odmoriti, sumirati rezultate te napraviti plan treninga i trka za sljedeću sezonu, zaključio je Rasim Junuzović.